Як формувати позитивне мислення дитини

Як часто ми, дорослі, згадуємо слова, які нам колись казали мама або тато в дитинстві? Зараз вони є джерелом впевненості і успіху, але часом – слабкості, тривоги й безсилля. Деякі слова, почуті дитиною від значимих, дорослих можуть супроводжувати людину все життя, впливаючи на її відносини, діяльність та здоров’я.

Те, що дитина чує – це те, ким вона стане!

Через недостатність життєвого досвіду, дитина ще не знає, або не впевнена у відповіді на питання: «Хто я? Що я вмію?». Відповіді на подібні питання дитина отримує від оточуючих людей, особливо значимих дорослих: батьків, вихователів, учителів, родичів або тренера спортивної секції. Варто дитині засвоїти почуте про себе, як воно перетворюється в уявлення про себе і свої можливості.

Маленькі діти не вміють «фільтрувати» сказане, й не сприймають той факт, що кожен має свою думку. Так задумано природою для того, щоб ми, батьки, могли передати досвід попередніх поколінь, власний життєвий досвід взаємодії у суспільстві, сприйняття небезпеки або корисності речей, ставлення до себе та оточуючих людей.

Який досвід ми передаємо, часто не усвідомлено, залежить від нас!

Звичайно, кожен з батьків хоче, щоб його дитина була щасливою, успішною, комунікабельною та впевненою у собі людиною. Словами можна не лише ранити, а й виховувати та сформувати особистість дитини.

Орієнтація дитини на свої сильні сторони разом із вірою батьків у можливості дитини творять чудеса!

Важливо помічати не лише сильні сторони, а й найменший вдалий результат у будь-якій справі дитини. Акцент на невдачах лише закріплює негативні результати, тоді як вміння бачити сильні сторони навіть у складнощах – це філософія життя, якій варто навчити не лише дитину.

Дозвольте запропонувати одну сімейну гру. Увечері, після закінчення робочого дня, розкажіть дитині 5 позитивних моментів, які мали місце протягом вашого дня. Добре, щоб кожен з членів сім’ї, включаючи дітей, зробив те саме. Не важливо, на скільки глобальними будуть ці моменти, головне – починати мислити позитивно. Наприклад, «Сьогодні я зустрів свого друга» або «Мені вдалося зробити уроки на 2 хвилини швидше, ніж учора».

Із власного досвіду можу сказати, що перший тиждень такої гри проходить катастрофічно складно, і навіть може дратувати. Іноді складно згадати хоча б один позитивний момент за день. Не хвилюйтеся – ця вправа діє на всі 100%. Головне, продовжуйте згадувати і бачити навкруги себе хоч щось позитивне. Трохи пізніше у людини починає змінюватись спосіб мислення, а згодом і успіх зазвичай приходить до того, хто його частіше помічає. Не забувайте:

Думки матеріальні!

Важливо пам’ятати це і вчити дитину позитивно мислити. І якщо Ви дійсно мрієте про успіхи дитини – почніть з себе. Адже дитина надзвичайно швидко засвоює Ваш досвід як людини, що мислить позитивно.

Інна Жмайло
Психолог. Психотерапевт.